Сучасний зміст виховання дітей та учнівської молоді в Україні — це науково обґрунтована система загальнокультурних і громадянських цінностей та відповідна сукупність соціально значущих якостей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, праці, природи, мистецтва, самої себе. Виховання здійснюють для ідентифікації вихованця із загальновизнаними цінностями і якостями та самореалізації його сутнісних сил. Система цінностей і якостей особистості розвивається і виявляється через її власне ставлення.
Планування роботи методичного об’єднання класних керівників ґрунтується на науково-правовій базі освітньої галузі та виходить із основного завдання школи взагалі. Полягає воно у формуванні особистості, готової до співпраці. Спираючись на рівень вихованості школярів, потребу у превенції правопорушень та девіантної поведінки, а також керуючись Національною доктриною розвитку освіти, Законом України “Про загальну середню освіту”, Концепцією виховання дітей та молоді у національній системі освіти, ми визначили проблемне питання роботи методоб’єднання класних керівників на 2012– 2013 н. р.: