РІЧНИЙ ЦИКЛ РОБОТИ ШКОЛИ
З НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ
Напрям 1: «Ти в моєму серці, Україно!»
Розділ 1: вересень – жовтень - «Осінні барви України»
Основні завдання:
- Діти вивчають географію місцевості, професії батьків, вітають з професійними святами (День вчителя, хлібороба);
- Знайомляться з професійними ритуалами, обрядами (Осінній ярмарок, свято квітів, проводи у вирій птахів…);
- Подорожі у природу, збір гербаріїв, сухоцвіту;
- Виставки «Багряні кольори осені», «Руками природи».
Розділ 2: жовтень –листопад – «Дзвони пам’яті»
Основні завдання:
- Подорожі до могил, бібліографічні огляди;
- Зустрічі з воїнами УПА;
- Конкурси віршів, стінгазет, повстанської пісні …
- Збір спогадів, оформлення альбомів;
Напрям 2: «Зима прийшла – празники привела»
Розділ 1: грудень – січень – «Добро і милосердя від кожного серця»
Основні завдання:
- Лекторії до дня боротьби зі СНІДом «Вбережи себе сам»
- Операція «Іграшка» (збір іграшок для Новорічної ялинки)
- Новорічні та Різдвяні свята
- Трудові десанти «Помічники» (розкидання снігу, виготовлення годівничок для птахів та ін.)
- Конкурси учнівських вертепів, новорічних і різдвяних вітань
- Збір і вивчення колядок, щедрівок
Напрям 3: «Струни душі народної»
Розділ 1: лютий – березень «Для тебе, Україно, живемо»
Основні завдання:
- Вивчення оберегів і символів
- Свята рідної мови, української казки
- Тиждень дитячої книги
- Вшанування відомих українських поетів Л.Мартиновича, Лесі Українки, Тараса Шевченка.
Розділ 2: березень – квітень «А вже весна, а вже красна»
Основні завдання:
- Екологічні весняні акції та операції
- Вивчення веснянок, гаївок
- Подорож у весняну природу
- Зустріч птахів
Напрям 4: «Своє коріння і плекаймо, й бережім»
Розділ 1:квітень – травень «Без коріння сохне все живе»
Основні завдання:
- Традиції і звичаї мого дому, історія родоводу
- Родинні свята
- Великодні свята
- День Перемоги
- Свято Матері
Розділ 2: «Як багато ми зробили – хочем, щоб нас похвалили»
Основні завдання:
- Підсумкові засідання старостату, самоуправної ради, звіти гуртків, секцій, пошукових загонів..
- Церемонія вручення «Золотого глобуса»
- Свято Останнього дзвоника.
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави виявляється у патріотизмі, національній самосвідомості, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин.
Патріотизм виявляється в любові до свого народу, повазі до українських звичаїв і обрядів, відчутті своєї належності до України, усвідомленні спільності власної долі з долею Батьківщини, досконалому володінні українською мовою.
Національна самосвідомість – це особиста ідентифікація зі своєю нацією, віра в духовні сили та майбутнє; воля до праці на користь народу; усвідомлення моральних та культурних цінностей, знання, історії, звичаїв, обрядів, символіки; система вчинків, які мотивуються любов’ю, вірою, волею, осмисленням відповідальності перед своєю нацією.
Розвинена правосвідомість виявляється в усвідомленні особистістю своїх прав, свобод, обов’язків, свідомому ставленні до законів та державної влади.
Політична культура – це політична компетентність ( наявність знань про типи держав, політичні організації та інституції, принципи, процедури й регламенти суспільної взаємодії, виборчу систему), а також лояльне й водночас вимогливе ставлення громадян до держави, її установ, органів влади, здатність брати активну участь в ухваленні політичних рішень.
|