Субота, 20.04.2024, 09:28
Вітаю Вас Гість | RSS

Нижньострутинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 138
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Виховна робота » шкідливі звички

НАРКОПОСТ
[ Викачати з сервера (30.3 Kb) ] 17.11.2015, 12:35

НАРКОПОСТ

 

1.Загальні положення

1.1. Шкільний наркологічний пост організовується з метою активнішого залучення тих, хто навчається  проведенню антиалкогольних і наркологічних заходів, пропаганди здорового способу життя, а також проведення профілактичних заходів в соціально - неблагополучних сім'ях.

1.2. Для здійснення своєї діяльності шкільний наркопост керується нормативно правовою базою міністерства освіти України, використовує методичні рекомендації і розробки по профілактиці соціально-негативних явищ, взаємодіє з районним наркологічним кабінетом, з комісією у справах неповнолітніх.

1.3.Керівником  наркологічного поста є заступник директора по виховній роботі

1.4.Заступником керівника наркопоста є соціальний педагог.

1.5. До складу  наркопоста входять: медичний працівник, психолог, учитель ОБЖ,  класні керівники. Наказом директора школи щорічно на початку навчального року призначається склад наркологічного поста.

 

2. Основні завдання наркологічного поста :

2.1. Профілактика і попередження поширення в Нижньострутинській ЗОШ випадків алкоголізму і наркоманії серед підлітків.

2.2.Поширення санітарно - просвітницьких матеріалів про негативний вплив алкоголю, паління, наркотиків і інших одурманюючих засобів.

2.3.Пропаганда здорового способу життя.

2.4.Проведення профілактичних заходів відносно неблагополучних сімей учнів, де батьки схильні, або злісно вживають спиртні напої або наркотичні речовини.

 

3. Функції наркопоста

3.1 Шкільний наркопост здійснює комплекс міроприємств спрямованих на профілактику зловживання психоактивних речовин в дитячо-підлітковому середовищі: проводить профілактичні акції: масові міроприємства, класні години, конкурси, організовує виставки і інші форми профілактичної роботи.

3.2.Реалізує на основі групової і індивідуальної роботи програми, проекти профілактики і усунення залежної поведінки учнів.

3.3.Веде роботу з батьками, спрямовану на інформування про випадки вживання наркотичних речовин учнями, доцільність внутрісімейного контролю з цієї проблеми, виявлення ознак девіантності в поведінці і залежностей, профілактику соціально - небезпечних явищ в сім'ї і формування здорового способу життя.

3.4.Медичний працівник здійснює первинне виявлення осіб « групи ризику», різних відхилень, що мають ознаки, в поведінці схильних до вживання психоактивних речовин, направляє рекомендації батькам для отримання консультації лікаря - нарколога і прийняття педагогічних і інших правових заходів.

3.5.Організовує інформаційно - просвітницьку роботу серед учнів і батьків у відповідності з діючими законодавчими, нормативно - правовими актами України.

3.6.Забезпечує проведення масових заходів за участю учнів, батьків, громадськості. В якості результативності цієї роботи враховує показник охоплення школярів профілактичними заходами випуск газет. бюлетенів, що висвітлюють  зміст і результат роботи.

3.7.Оформляє в школі куточок антинаркотичної тематики з вказівкою телефонів довіри.

 

4. Права і обов'язки шкільного наркологічного поста :

4.1.Організовує лекції, бесіди, кінопокази з антиалкогольної, антинаркотичної тематики із залученням кваліфікованих фахівців районного наркологічного кабінету, комісій у справах неповнолітніх, інспекцій у справах неповнолітніх.

4.2.Щокварталу проводить спільні засідання наркологічного поста, заслуховує інформацію класних керівників про антиалкогольну і антинаркотичну роботу, що проводиться, про досвід роботи з підлітками « групи ризику», про ефективність заходів по формуванню здорового способу життя серед учнів про роботу з батьками.

4.3.Поводиться з конкретними зауваженнями і пропозиціями до адміністрації школи. спрямованими на поліпшення профілактичної роботи в школі.

4.4.Надає допомогу в підбірці методичної і популярної літератури для усіх учасників освітнього процесу по профілактиці соціально - негативних явищ серед учнів

4.5.По заявках класних керівників залучає до санітарно - просвітницької діяльності фахівців регіонального управління  охорони здоров'я, внутрішніх справ, юстиції і інших зацікавлених сторін.

4.6.Звертатися для здійснення роботи з проблемними сім'ями  у відповідні організації, підприємства, установи в цілях охорони прав і здоров'я дітей.

4.7. Члени наркопоста зобов'язані дотримуватися конфіденційності інформації, яка складає службову, а також інші таємниці, визначені чинним законодавством.

 

5. Форми звітності і обліку діяльності наркопоста.

5.1.Наркопост школи підзвітний адміністрації школи, Раді школи.

5.2.Наркопост за підсумками роботи за  півріччя і поточний рік представляє звіт в  управління освітою.

5.3. Наркопост школи має паспорт встановленого зразка, план роботи на навчальний рік, звіт про роботу наркопоста.

5.4. Наркопост висвітлює роботу через шкільний  куточок  наркопосту в школі.

 

ПРАВИЛА ДЛЯ УЧНІВ

КОДЕКС УЧНЯ НИЖНЬОСТРУТИНСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТ.

Учень — патріот України, шанує символи держави, селища, школи.

Учень любить і вивчає рідну мову, шанує культуру і звичаї українського народу.

 Учень сумлінно вчиться, працює над розвитком своїх здібностей і талантів.

Учень — вихований, інтелігентний, толерантний.

Учень турбується про молодших, виявляє милосердя.

Учень  ввічливий у спілкуванні з товаришами, учителями, старшими людьми, шанобливо ставиться до батьків.

Учень уміє дружити, завжди прийде на допомогу.

Учень дбає про своє фізичне та моральне здоров'я, протистоїть вульгарності життя: наркотикам, тютюну, алкоголю і неробству.

Учень дотримується вимог школи, правил внутрішньго розпорядку.

Учень любить і береже свою рідну школу .

 

Учень має право:

1. Проявляти активність в одержанні знань, умінь і навичок, відвідувати факультативи та додаткові заняття.

2. Викладати свої думки з питань організації вивчення різних предметів.

3. Проявляти ініціативу в питаннях організації життя класу, брати участь в засіданні класного активу, проведенні різних виховних заходів.

4. На обрання в Раду Лідерів.

5. Користуватися бібліотекою, різними посібниками навчальних кабінетів і комп’ютерним залом.

6. Звертатися в Раду Лідерів, до класного керівника, дирекції школи у випадку виникнення конфліктних ситуацій з однолітками.

7. Користуватися їдальнею.

 

Учень зобов’язаний:

1. Старанно вчитися.

2. Турбуватися про честь класу, підтримувати його авторитет.

3. Приходити до школи у визначеній  формі.

4. Вчасно приходити в школу, маючи при собі все необхідне до уроку (книги, зошити, щоденник і т.д.)

5. Займати в класі своє місце і нести відповідальність за збереження шкільного майна.

6. У випадку виявлення пошкодження і пропажі речей терміново повідомити про це вчителя.

7. Про невиконання домашнього завдання заявити учителю перед уроком.

8. Перед тим, як іти з класу, привести в порядок своє робоче місце.

9. Надати довідку щодо пропуску уроків класному керівникові про причину відсутності.

10. На перервах не повинен кричати, свистіти, сваритися, битися, бігати коридорами.

11. Цінувати працю своїх товаришів, вчасно прибирати закріплену територію.

12. Проявляти повагу до старших, учителів і однокласників.

13. Виконувати рішення Ради Лідерів, адміністрації школи, класного керівника та інших працівників школи.

14. Конфліктні ситуації вирішувати тактовно, а в випадку їх не вирішення звертатися до Голови Ради Лідерів, класного керівника або будь-якого працівника школи.

15. Добросовісно чергувати по класу і школі.

 

Учням забороняється:

1. Голосно говорити, бігати, кричати, заважати педагогічним працівникам проводити уроки і додаткові заняття.

2. Використовувати силу і фізичні дії при вирішенні конфліктних ситуацій, палити у приміщенні школи та території шкільного двору, вживати спиртні напої та інші наркотичні засоби.

3. Забруднювати приміщення, порушувати загальний порядок (забороняється сідати на батареї, виводити із ладу крани води, вимикачі, інше шкільне майно.)

4. Заважати іншим учням відповідати на уроці, виправляти їх без дозволу вчителя, самовільно виходити із класу.

5. Спізнюватися на уроки.

 

 

Виховна система школи

Виховна система школи – спосіб організації життєдіяльності та виховання всіх членів шкільного співтовариства, сукупність взаємодіючих компонентів, що і сприяє розвитку особистості та колективу.

Перший компонент – координаційно-груповий

Складові елементи компонента:

1. Учні.

2. Класоводи та класні керівники.

3. Адміністрація, педагогічна рада.

4. Координатори (заступник директора з виховної роботи та педагог-організатор).

5. Шкільне методичне об’єднання класних керівників (очолюються керівниками МО класних керівників).

6. Батьки учнів (Батьківська конференція, рада школи, батьківські комітети класів).

7. Представники громадськості.

8. Вчителі-предметники, які складають єдиний педагогічний простір.

Найбільш важливою частиною координаційно-групового компонентів є учні школи. З одного боку, вони – повноправні суб’єкти свого розвитку, життєдіяльності шкільного колективу, створення виховної системи, а з іншого боку – об’єкти продумано-сфокусованого і мимовільного впливу в процесі спільної діяльності, що культивується в шкільному колективі.

Головне завдання класоводів та класних керівників – створення умов для розвитку особистості учня. Досягається це організацією та проведенням виховної роботи з класним колективом та діяльністю в соціумі. Сюди входять:

а) гуртки, факультативи, спортивні секції;

б) вивчення умов життя учнів, відвідування вдома, визначення кола спілкування учнів у школі та поза нею;

в) співпраця з соціально-психологічною службою школи та бібліотекою.

Батьки не повинні залишатися поза рамками виховного процесу, їх слід активно залучати до участі у роботі батьківської конференції, у роботі батьківського комітету школи та класів, виховних заходах.

Другий компонент – ціннісно-смисловий

Ціннісно-смисловий компонент включає в себе:

1. Мету і принципи виховання.

Мета виховання: Головною метою виховання є створення необхідних умов для самовизначення і самореалізації особистості.

Пріоритетними завданнями у виховній роботі школи є:

- реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;

- залучення молоді до національної та світової культури;

- збереження морального та фізичного здоров’я підростаючого покоління;

- виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;

- забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої компетентності.

 

Для реалізації цих завдань у школі має бути розроблений план виховної роботи навчального закладу та окремі плани, які затверджуються на засіданнях методичних об’єднань класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, міські заходи щодо втілення національної програми «Діти України», «Комплексної програми профілактики злочинності і бездоглядності», «Програми профілактики ВІЛ-інфекції», «Національної програми відродження та розвитку українського козацтва», заходи щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя та ін. Цей компонент є основою функціонування і розвитку виховної системи школи.

Третій компонент – індивідуально-педагогічний компонент

Індивідуально-педагогічний компонент містить у собі:

1. Сукупність педагогічних технологій, які застосовуються у навчально-виховному процесі.

2. Виховні функції.

3. Керування і самоврядування виховної системи.

Цей компонент виконує роль головного чинника, котрий забезпечує впорядкованість і цілісність виховної системи.

Вибір змісту, досконалості форм і методів організації діяльності та спілкування учнів у шкільному колективі перебуває у тісному зв’язку з функціями виховної системи:

- освітня;

- виховна;

- захисна;

- компенсуюча;

- інтегруюча

- корегуюча.

Четвертий компонент – комунікативний

Він складається з таких елементів:

1. Відносини в суспільстві дітей і дорослих.

2. Внутрішні і зовнішні зв’язки виховної системи.

Формування внутрішнього і зовнішнього середовища функціонування та розвитку шкільного колективу та його членів нерозривно пов’язане з визначенням місця і ролі класу у виховному процесі школи. Комунікативний компонент показує, наскільки швидко розвиваються міжособистісні стосунки, формуються індивідуальні і групові ціннісні орієнтації.

П’ятий компонент – діагностико-результативний

Включає в себе такі елементи:

1. Критерії, показники і результативність виховної роботи.

2. Форми, методи і прийоми вивчення, аналізу й оцінки функціонування виховної системи.

 

 

Методичний матеріал

Десять правил виховання дитини!!!

1.ЛЮБИ СВОЮ ДИТИНУ! Радій, що вона є, сприймай її такою, яка вона є, не ображай її, не принижуй, не підривай її впевненості в собі, не карай несправедливо, не відмовляй у своїй довірі, дай дитині привід любити тебе.

2.ОБЕРІГАЙ СВОЮ ДИТИНУ! Захищай її від фізичних та моральних небезпек навіть тоді, коли доводиться поступатися власними інтересами чи навіть ризикувати власним життям.

3.БУДЬ ГАРНИМ ПРИКЛАДОМ ДЛЯ СВОЄЇ ДИТИНИ! Прищепи Їй повагу до традиційних цінностей, сам живи у злагоді з ними, стався до дитини з почуттям відповідальності. Дитині потрібна дружна родина, в якій шанують і люблять старих, підтримують щирі стосунки з ріднею та друзями. Дитина повинна жити в такій сім’ї, де панує правда, чесність, скромність та гармонія.

4.ПОГРАЙСЯ 3І СВОЄЮ ДИТИНОЮ! Знайди для неї час, розмовляй із нею, грайся, як це їй подобається, сприймай її забави серйозно. Ознайомся зі світом її уявлень.

5.ПРАЦЮЙ РАЗОМ 3І СВОЄЮ ДИТИНОЮ! Допомагай дитині, коли вона хоче взяти участь у роботі. Коли дитина вже підростає, привчай її бути учасником усіх господарських справ. Під час дозвілля та канікул дитина повинна теж підтримувати активну діяльність як у школі так і вдома.

6.ДОЗВОЛЬ ДИТИНІ НАБУТИ ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ. Дитина визнає лише той досвід, який вона впізнала особисто. Твоя власна досвідченість часто буває зайвою для твоєї дитини. Дай їй можливість нагромадити власний досвід, навіть коли це пов’язано з певним ризиком. Дитина, що її надміру оберігають, дитина, застрахована від будь-якої небезпеки, часом стає соціальним інвалідом.

7.ПОКАЖИ ДИТИНІ ПЕРЕВАГУ НА МЕЖІ ЛЮДСЬКОЇ СВОБОДИ! Батьки повинні розкрити перед дитиною чудові можливості розвитку та утвердження людської особистості відповідно до особистостей кожного. Водночас дитині слід показати, що будь-яка людина має визнавати й дотримуватися певних меж в своїх вчинках як у родині, так і в колективі, в суспільстві; додержуватися законів і правил співжиття.

8.ПРИВЧАЙ ДИТИНУ БУТИ СЛУХНЯНОЮ ! Батьки зобов’язані слідкувати за поведінкою дитини, скеровувати її так, щоб її вчинки не задавали прикрощів ні їй самій, ні іншим.

9.СПОДІВАЙСЯ ВІД ДИТИНИ ЛИШЕ ТАКОЇ ДУМКИ ЧИ ОЦІНКИ, НА ЯКУ ЗДАТНА ВІДПОВІДНО ДО СТУПЕНЯ ЗРІЛОСТІ ТА ДОСВІДУ! Дитині потрібно час, щоб навчитися орієнтуватися в цьому складному світі. Допомагай їй, як тільки можеш, вимагай від неї власної думки або самостійного висновку лише в тому разі, коли вона здатна на це відповідно до ступеня свого розвитку та набутого досвіду.

10.ДАЙ ДИТИНІ МОЖЛИВІСТЬ ДІСТАТИ ТАКІ ВРАЖЕННЯ, ЩО ЗГОДОМ МАТИМУТЬ ЦІННІСТЬ СПОГАДІВ! Дитина "живиться" так само, як і дорослі враженнями. Вони дають їй можливість ознайомитися з життям інших людей та з навколишнім світом.

 

 

Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.

Якщо дитина живе у ворожості, вона вчиться агресивності.

Якщо дитину висміюють , вона стає замкнутою.

Якщо дитина росте у докорах, вона вчитъся жити з почуттям вини.

Якщо дитина живе в терпимості, вона вчиться сприймати інших людей.

Якщо дитину заохочують, вона вчиться вірити в себе.

Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною.

Якщо дитина росте серед чесності, вона вчиться бути справедливою.

Коли дитина живе у безпеці, вона вчиться вірити в людей.

Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе.

Коли дитина живе в розуміні та доброзичливості, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Пам’ятка батькам п’ятикласників

1. У ваших дітей проблемний – переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні, терплячі.

2. У 5-му класі розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час для підготовки уроків.

3. Забезпечте вдале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками своїм дітям.

4. Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчати дітей міцно завчати окремі правила з математики, української мови, природознавства ті слова з іноземної мови.

5. Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Нехай вдома вони виразно читають усі тексти, що задано з різних предметів.

6. Заведіть дітей у бібліотеку, читальний зал не силою, але привчайте до повсякденного читання художньої літератури, просіть їх переказати прочитане.

7. Стежте за порадами учителів, записаними у щоденниках та робочих зошитах.

8. Дбайте про те, щоб дитина навчалась бути охайною у всьому, включаючи бережне ставлення до підручників.

9. Ніколи не поспішайте з висновками ні про дитину, ні про вчителя – прийдіть у школу, поспілкуйтесь з учителем.

10. Намагайтеся придбати у сімейну бібліотеку різноманітні словники та довідкову літературу але не «решебники».

11. Пам’ятайте, що клас, де навчається ваша дитина – ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи – тим у кращій атмосфері буде формуватись ваша дитина. Це залежить від кожного і від вас теж.

12. Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.

13. Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання – особистий приклад.

14. Дбайте про всесторонній розвиток своєї дитини.

15. Вмійте ставити себе на місце дитини.

16. Пам’ятайте: праця, зокрема навчальна, не приносить шкоди вихованню дитини, а бездіяльність – перший ворог.

Безпека дітей в Інтернеті

Інтернет-технології стали природною складовою життя дітей і сучасної молоді. Комп'ютер є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження та розвитку особистості.

Самостійне пізнання інформаційного світу дозволяє розширити коло інтересів дитини і сприяє її додатковій освіті, спонукає до кмітливості, привчає до самостійного розв'язання задач.

Всесвітня мережа також задовольняє потребу підлітків у лідерстві. Діти, які добре знають комп’ютер та Інтернет, більш адекватно оцінюють свої здібності та можливості, вони більш цілеспрямовані та кмітливі. Щоб повноцінно орієнтуватись у віртуальному просторі, дитині треба вчитися структурувати великі потоки інформації, дотримуючись основних правил безпеки в мережі.

Всеукраїнське соціологічне дослідження, проведене Інститутом соціології НАН України в 2009 році, виявило тривожні тенденції: понад 28% опитуваних дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у Мережі; 17% без коливань діляться інформацією про себе і свою родину (адреса, професія, графік роботи батьків, наявність цінних речей у домі тощо); 22% дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих; 28% дітей, побачивши в Інтернеті рекламу алкоголю або куріння, хоча б один раз спробували їх купити, а 11% − спробували купувати наркотики; близько 14% опитуваних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги. Лише у 18% випадків дорослі перевіряють, які сайти відвідує дитина, тільки 11% батьків знають про такі онлайн-загрози, як "дорослий” контент, азартні ігри, онлайн-насилля, кіберзлочинність.

З метою надання батькам і педагогам допомоги з питань захисту дітей від впливу шкідливої інформації розроблено ряд посібників і складено перелік рекомендованих для дітей онлайн-ресурсів. Зазначені матеріали допоможуть відкрити дітям цікавий, корисний і, головне, безпечний Інтернет.

Посібники, які Міністерство пропонує використовувати батькам і педагогам для навчання дітей безпечному користуванню Інтернетом:

Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі: посібник для батьків / І. Литовченко, С. Максименко, С Болтівець [та ін.]. – К.: ТОВ "Видавничий будинок «Аванпост-Прим»”, 2010. – 48 с. (http://online-bezpeka.kyivstar.ua).

Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі: навчально-методичний посібник / А. Кочарян, Н. Гущина. – К., 2011. – 100 с. (http://www.mon.gov.ua/newstmp/2011/18_02/3/4press.pdf).

Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікативними технологіями / О. Удалова, О. Швед, О. Кузнєцова [та ін.]. – К.: Україна, 2010. – 72 с.

Пам’ятка для батьків "Діти. Інтернет. Мобільний зв’язок”, розроблена Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі (http://www.moral.gov.ua/news/311/).

Перелік рекомендованих для дітей онлайн-ресурсів, затверджений на засіданні Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі (рішення N 2 від 20.04.2010).

Категорія: шкідливі звички | Додав: andriy
Переглядів: 1817 | Завантажень: 48 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz